Spordinädal

23.-30. septembrini toimus viiendat korda üleeuroopaline Spordinädal.  Spordinädala eesmärk on pakkuda võimalikult paljudele eestimaalastele liikumisega seotud positiivseid elamusi ja kogemusi.

Mehikoorma Põhikooli spordinädal algas esmaspäeval õpetajate ja personali sammude lugemisega.

Kes kasutas sammulugeja abi, kes arvestas oma igapäevased koeraringid kokku- kõik osalejad liikusid kindlasti usinamalt ja hoogsamalt kui tavalistel päevadel.

Kolmapäevase koolipäeva lõpetas meie MARATONIJOOKS. Eesmärgiks oli läbida kogu kooliga poolmaraton ehk 21 kilomeetrit. Jooks toimus teatejooksu põhimõttel.  Koolipere oli jagatud  kolme võistkonda ja kõik liikusid vastavalt oma võimetele ja vanusele: kes jooksis, kes kõndis, läbides 130 meetriseid ringe. Meie peakohtuniku Inga valvsa pilgu all said kõik läbitud ringid kirja pandud ja üle loetud. Liikumishoog oli päris suur ning poolmaratoni distants sai isegi ületatud.

Neljapäev oli meil MATKAPÄEV.  Vanemad klassid valisid väljakutseks rattamatka meie valla keskusesse Räpinasse, distantsiks edasi-tagasi 35 kilomeetrit. Peale eelmise päeva maratonijooksu kujunes see retk mõnele päris raskeks, kuna väsinud ja valusad jalalihased andsid endast tunda igal pedaaliringil. Harjutasime linnas liiklemist: rohkem autosid ja ülekäigurajad- kuna maalapsed rattaga linna väga ei satu. Keskusesse jõudes oli kaloreid piisavalt kulutatud ning keha vajas laadimist- puhkasime ja lõõgastusime Puuriida pubis. Ilmataat kinkis meile superilusa sügisilma, mida nautides võtsimegi suuna juba koduteele.

Laupäeval võtsime osa naabervalla Kastre MIHKLIJOOKSUST Võnnus. Meie kandist osales 8 jooksu-kõnnihuvilist, pooled  kooliõpilased. Läbitavaks distantsiks oli 9 kilomeetrit. Kuna hommikune vihmasadu oli jooksuraja, mis suuremas jaos kruusatee, pehmeks ja vesiseks teinud, kujunes jooks päris raskeks.  Pingutus tasus end ära, sest Laura Laar ja Säde Reet Posti jagasid omavahel laste arvestuses 1.-2. kohta. Kõiki lõpetajaid ootas finišis müslibatoon, soe tee, mustikakissell, õunad ja pudelivesi.  Meeleolu aitas üleval hoida Räppar Hunt, kelle kaasahaarav muusika pani kõik osalejad liigutama. Muidugi kulminatsiooniks toodi kohale suur- suur tort, mis lõpetas pidulikult Kastre valla tervisespordi sarja „Sportlik nelik”. Tordist, mis oli super maitsev, jätkus kõigile kohalviibijatele.

Pikendasime spordinädalat mõne päeva võrra ja osalesime  laupäeval. 5.oktoobril  TARTU LINNAMARATONIL.  Ülikoolilinna tutvustav vaheldusrikka rajaga maraton toimus juba kaheksandat korda.

Meie sportlik seltskond valis 10 km distantsi, mis oli jõukohane kõigile. Tartu kesklinna olid  hõivanud tuhandeid spordisõbrad: hommikul alustasid maratoonarid, kell 11 startisid poolmaratoni jooksjad ning kell 14 tormas rajale kaks tuhat 10 km läbijat.  Ilmaga oli jälle vedanud- küll natuke külmavõitu aga päike paistis ja tegi rõõmu kõigile. Rada lookles väikeste tõusude ja mõnusate langustega, üle kahe silla ja oligi juba lõpusirge uhke punase vaibaga. Saime kaela ilusa medali ja tundsime uhkust enda pingutuse üle.Meie õpilane Kirkeliis Lillemets jooksis oma vanuserühmas välja 8.koha.

Ene Rõžova

Matk Nõgesemetsa

Spordinädala raames otsustasime Mehikoorma Põhikooli 1.- 4. klassi õpilastega matkata lähimasse kodukandi metsa, sest mis saab olla parem, kui liikumine puhtas õhus keset looduse hääli. Meie matkarada kulges algul mööda Lämmijärve kallast. Õpilased olid väga positiivselt häälestatud ning matka soosis ka suurepärane sügisilm. Avastamisrõõmu jätkus kogu matka vältel -sai uurida erinevaid loomajälgi ja taimi, jälgida julge metsvindi toimetamist metsateel. Ei jäänud vallutamata ka kõige kõrgemad kohad, mis jäid liikumisteele. Suurt elevust tekitasid viimased sügisseened, mille korjamisega satuti nii hoogu, et õpetaja Katri kaasavõetud ämbergi osutus väikseks ja osa saagist tuli panna sponsorfirma Coop Eesti poolt kingitud seljakottidesse.

Lapsed olid matkast vaimustuses ning lubasid koos perega seenele minna.

Järelduseks tahaks öelda:liikuge, liikuge koos, liikuge looduses!

See on tervislik, hariv ja vahva.